Podanie widełek wynagrodzeń sposobem na efektywniejszą rekrutację

Jak wynika z najnowszego badania GoldenLine “Efektywność narzędzi rekrutacyjnych”, najczęstszym powodem odrzucenia przez kandydata finalnej oferty zatrudnienia są zbyt niskie oferowane zarobki. Z taką sytuacją spotkało się 65% rekruterów. Brak informacji o widełkach wynagrodzeń na początku rekrutacji sprawia, że w procesie biorą często udział osoby, które i tak nie przyjmą finalnej oferty. Takiej sytuacji można  uniknąć, już na wstępie podając kluczowe dla kandydatów informacje takie jak wysokość wynagrodzenia czy forma umowy.

Najnowsze badanie GoldenLine “Efektywność narzędzi rekrutacyjnych” diagnozowało największe zalety i wady prowadzenia rekrutacji poprzez publikację oferty pracy jak i metodą direct search.

Wady i zalety rekrutacji przez oferty pracy i metodą direct search

Największymi zaletami ogłoszeń o pracę według rekruterów są prostota procesu (79%) oraz możliwość przedstawienia wielu informacji w jednym miejscu (49%). Największym minusem są natomiast niedopasowani kandydaci (75% wskazań) oraz zbyt mały spływ aplikacji (46% wskazań).

Największymi zaletami metody direct search są zaś kontrola nad jakością kandydatów (71% wskazań), dotarcie do kandydatów pasywnych (79% wskazań) i dotarcie do najlepszych specjalistów w swojej dziedzinie (65%). Najczęściej wskazywane wady to brak odpowiedzi od kandydatów (68%) oraz czasochłonność procesu (56%) (respondenci w badaniu mogli wskazać więcej niż jedną odpowiedź).

Direct search w imieniu klienta

Rozwiązaniem na problemy rekruterów może być Jobile, nowa usługa rekrutacyjna w portfolio GoldenLine. Polega ona na stworzeniu dedykowanej oferty pracy ze wszystkimi ważnymi dla kandydatów informacjami oraz przeprowadzeniu w imieniu klienta direct search wśród ponad 2,4 profili zawodowych założonych na GoldenLine.pl. W efekcie pracodawca otrzymuje CV zarówno od aktywnych, jak i pasywnych kandydatów, którzy wyrazili zainteresowanie ofertą pracy. Kandydaci są dopasowani, dlatego sam proces rekrutacyjny trwa dużo krócej.

Transparentna komunikacja z kandydatem  

Według badania zrealizowanego na zlecenie GoldenLine „Oczekiwania wobec ofert pracy” kandydatom w ogłoszeniach najbardziej brakuje informacji o m.in. wysokości zarobków (55% odpowiedzi), dniach i godzinach pracy (48%), obowiązkach (42%) czy formie zatrudnienia (38%). Formularz wypełniany przez pracodawcę korzystającego z usługi Jobile zawiera szczegółowe informacje dotyczące oferty, takie jak forma zatrudnienia, wynagrodzenie, profil przełożonego czy wielkość zespołu. Dane uzupełnione w formularzu zostają opublikowane w ofercie pracy na GoldenLine.pl oraz są przekazywane przez researchera podczas kontaktu w ramach direct search. Zebranie szczegółowych informacji o ofercie pracy sprawia, że propozycja wzięcia udziału w procesie trafia tylko do odpowiednich kandydatów.

Ważne jest też to, że potencjalni kandydaci otrzymują od razu pełną informację na temat proponowanego stanowiska, dzięki czemu mogą w pełni świadomie podjąć decyzję, czy chcą wziąć udział w procesie. Tym samym rekruterzy unikają sytuacji, w której w ostatnim etapie rekrutacji kandydat nie przyjmuje złożonej oferty, ponieważ nie odpowiada mu np. wynagrodzenie czy forma umowy.

****

Najnowsze badanie GoldenLine “Efektywność narzędzi rekrutacyjnych” zostało przeprowadzone wśród 284 pracownikach HR, którzy realizowali rekrutacje w ciągu ostatniego roku, kwiecień - maj 2017, ankieta online. 

Wyniki badania “Oczekiwania wobec ofert pracy” zrealizowanego na zlecenie GoldenLine przez SWResearch na reprezentatywnej grupie 1006 Polaków, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy szukali pracy, CAWI, czerwiec 2016

GoldenLine to wiodący serwis rekrutacyjny, oferujący usługi z zakresu rekrutacji i employer brandingu. GoldenLine dostarcza kandydatom oferty pracy, informacje o ocenach pracodawców oraz umożliwia założenie profilu zawodowego. Pracodawcom oferuje dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów, usługę rekrutacyjną Jobile jak i możliwość publikacji ofert pracy. GoldenLine wspiera firmy w obszarze employer branding poprzez doradztwo i szkolenia, możliwość założenia Profilu Pracodawcy jak i realizację kampanii marketingu rekrutacyjnego.

.