Agora większościowym udziałowcem spółki GoldenLine

Agora S.A. nabyła większościowy pakiet udziałów w GoldenLine Sp. z o.o. za kwotę 8,48 mln zł. Dzięki tej transakcji spółka istotnie umocni swoją pozycję na rynku usług rekrutacyjnych i tym samym stworzy jedyną tak kompleksową ofertę dla pracodawców i kandydatów na pracowników dostępną na polskim rynku.

W wyniku transakcji kupna udziałów, zawartej 25 stycznia br., Agora posiada łącznie 178 udziałów GoldenLine Sp. z o.o., co odpowiada 89% kapitału zakładowego spółki. Inwestycja Agory w GoldenLine to ważny krok w kierunku wzmocnienia pozycji spółki w kategorii Praca i odpowiedź na zmiany zachodzące na rynku usług rekrutacyjnych. Umożliwi ona połączenie potencjału GazetaPraca.pl, serwisu dla kandydatów aktywnie poszukujących pracy oraz GoldenLine.pl, serwisu rekrutacyjno-społecznościowego specjalizującego się w rekrutacji kandydatów pasywnych z siłą reklamową mediów Agory.

Zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w GoldenLine, gdyż rozwiązania proponowane przez tę spółkę to doskonałe uzupełnienie oferty serwisu GazetaPraca.pl. Z jednej strony dajemy użytkownikom możliwość przeglądania rozbudowanej bazy ofert pracy i profili pracodawców, a z drugiej umożliwimy rekruterom dostęp do największej wyszukiwarki kandydatów aktywnie i pasywnie poszukujących pracy, a także narzędzi marketingowych oraz z zakresu employer brandingu – mówi Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agorze.

GoldenLine.pl to serwis rekrutacyjno-społecznościowy, który oferuje użytkownikom dostęp do narzędzi wspierających rozwój kariery zawodowej, a pracodawcom ułatwia prowadzenie procesu rekrutacji oraz komunikację z kandydatami. Innowacyjne rozwiązania GoldenLine.pl w zakresie rekrutacji kandydatów pasywnych przyciągają zarówno użytkowników umieszczających w serwisie swoje wirtualne CV i rekruterów szukających pracowników, jak również firmy chcące budować odpowiedni wizerunek pracodawcy.

Silne zaangażowanie Agory w GoldenLine to szansa nie tylko na umocnienie naszej pozycji lidera w kategorii Praca w polskim internecie, ale także na zwiększenie skali działalności i tym samym zaoferowanie naszym klientom pełnego pakietu rozwiązań z zakresu rekrutacji oraz employer brandingu – mówi Karol Traczykowski, prezes GoldenLine.

GoldenLine.pl jest liderem kategorii Praca w polskim internecie – co miesiąc serwis odwiedza prawie 2 mln użytkowników (RU)*. Agora została mniejszościowym udziałowcem GoldenLine w 2011 roku, kiedy nabyła pakiet 36% udziałów tej spółki.

* źródło: Megapanel PBI/Gemius, listopad 2015

GoldenLine.pl to największy serwis rekrutacyjno-społecznościowy w Polsce, oferujący dostęp do bazy prawie 2 mln profili zawodowych specjalistów średniego szczebla. Serwis zapewnia użytkownikom dostęp do narzędzi wspierających rozwój kariery zawodowej, a pracodawcom ułatwia prowadzenie procesu rekrutacji oraz komunikację z kandydatami.

Agora S.A. powstała w 1989 r.; od 1999 r. jest notowana na giełdzie w Warszawie. Jej największymi przedsięwzięciami są: Gazeta Wyborcza – najpopularniejsza opiniotwórcza gazeta w Polsce, której treści są dostępne w wersji papierowej, w internecie – Wyborcza.pl, Wyborcza.biz i Wysokieobcasy.pl oraz w aplikacji na smartfony, tablety i czytniki, Helios S.A. – operator największej sieci kin w kraju pod względem liczby obiektów i właściciel firmy dystrybucji filmowej NEXT FILM oraz AMS – spółka z czołówki polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Agora wydaje również największą bezpłatną gazetę w Polsce – Metrocafe.pl i czasopisma, m.in. Avanti, Logo, Cztery Kąty. Spółka jest też właścicielem trzech muzycznych marek radiowych stacji lokalnych: Złote Przeboje, Radio Pogoda i Rock Radio, internetowego radia Tuba.FM oraz większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia TOK FM. Serwisy internetowe Agory należą do wiodących pod względem popularności w swoich kategoriach. Wśród kilkudziesięciu marek internetowych spółki znajdują się m.in.: portale Gazeta.pl, Sport.pl, Tokfm.pl i Blox.pl, dostępne online i poprzez aplikacje mobilne. Od marca 2014 r. Agora działa na rynku telewizyjnym poprzez kanał Stopklatka TV, uruchomiony wspólnie z Kino Polska TV S.A. Spółka zajmuje się również wydawaniem książek oraz produkcją filmową.