Serwis GoldenLine ma już ponad 2,7 mln użytkowników

Liczba profili zawodowych na GoldenLine systematycznie rośnie - w tym tygodniu przekroczyła już 2,7 mln. W ciągu ostatniego roku w serwisie zarejestrowało się niemal 222 tys. nowych użytkowników. Profil założony w serwisie umożliwia kandydatom budowanie profesjonalnego wizerunku zawodowego i otrzymanie oferty pracy bezpośrednio od rekrutera. Z kolei pracodawcom baza kandydatów pozwala znaleźć dobrego pracownika.

GoldenLine jest serwisem rekrutacyjnym, który daje kandydatom możliwość stworzenia profilu zawodowego, otrzymania referencji od współpracowników i dostarcza opinii o pracodawcach. Firmom umożliwia dotarcie do najlepszych pracowników za pośrednictwem różnorodnych narzędzi, a także wsparcie w zaprezentowaniu się kandydatom w transparentnej formie. Obecnie, w czasach rynku kandydata, ponad 60% specjalistów nie szuka aktywnie pracy, ale są gotowi rozważyć ofertę otrzymaną bezpośrednio od rekrutera (raport Antal, Aktywność specjalistów i managerów na rynku pracy, wrzesień 2017). Dzięki GoldenLine pracodawcy mogą znaleźć dopasowanych do wymogów procesu kandydatów i skontaktować się z nimi bezpośrednio.

Kim są osoby, które założyły profil zawodowy na GoldenLine?

Jak pokazują dane GoldenLine, największą grupą zawodową w serwisie są osoby w wieku 25-34 lata. Spośród 2,7 mln użytkowników, którzy dodali informację o wieku na swoim profilu zawodowym, 39% mieści się w tym przedziale wiekowym. Na drugim miejscu znalazły się osoby w wieku 34-44 lata (36%), z kolei na trzecim użytkownicy w wieku 45-54 (12%). Ponad 10% całej bazy kandydatów stanowią osoby w wieku studenckim.

Największa liczba użytkowników serwisu zamieszkuje województwo mazowieckie (26%). Na drugim miejscu pod względem liczebności profili zawodowych znalazło się województwo śląskie (10%), a na trzecim - małopolskie (9% użytkowników). Na kolejnych pozycjach znalazły się województwa dolnośląskie (8%) oraz wielkopolskie (8%).

Liczba osób zakładających konta w GoldenLine systematycznie rośnie - w ciągu ostatniego roku dołączyło do nas 222 tysiące osób. Z wynikiem 2,7 mln użytkowników stanowimy jeden z największych serwisów pod względem liczby profili zawodowych” - komentuje Karol Kapuściński, Sales Director w GoldenLine. Nieustannie rozwijamy serwis, aby dawał kandydatom możliwość poznania pracodawców i sprawdzenia opinii na ich temat, a firmom pozwalał prezentować się w gronie najlepszych pracodawców, zamieścić najważniejsze z punktu widzenia kandydata informacje w jednym miejscu, a także dodać transparentną ofertę pracy” -  dodaje.

Wykształcenie i znajomość języków obcych

Spośród osób, które umieściły na swoim profilu informację o edukacji, 54% ma wykształcenie magisterskie. Z kolei 16% użytkowników ma wykształcenie licencjackie lub inżynierskie, a 13% z nich - średnie. 11% osób na GoldenLine ukończyło studia podyplomowe.

Wśród użytkowników serwisu najbardziej popularny jest język angielski - posługuje się nim 57% osób (w stopniu biegłym, dobrym lub podstawowym). Na drugim miejscu znalazł się język niemiecki, który zna 14% użytkowników. Inne języki, którymi posługują się osoby posiadające profil zawodowy na GoldenLine, to rosyjski, francuski i hiszpański.

Branża i poziom doświadczenia zawodowego

Wśród użytkowników serwisu największą grupę stanowią starsi specjaliści z ponad 5-letnim doświadczeniem zawodowym (32%). Na drugim miejscu znajdują się managerowie (19%), zaś na trzecim - specjaliści, których staż mieści się w przedziale od 2 do 5 lat (8% użytkowników). Najwięcej osób w serwisie reprezentuje branżę Sprzedaż (9%), a także Finanse/Ekonomia (9%) oraz Reklama/Marketing/Public Relations (8%). Inne popularne wśród użytkowników branże to Szkolenia/Edukacja, Media/Sztuka/Rozrywka, Inżynieria/Elektronika/Technologia, Obsługa Klienta oraz Informatyka/Programowanie.

***

Cytowanie wyników analizy tylko za podaniem źródła: Raport GoldenLine.

 

GoldenLine to wiodący serwis rekrutacyjny, oferujący usługi z zakresu rekrutacji i employer brandingu. GoldenLine dostarcza kandydatom oferty pracy, informacje o ocenach pracodawców oraz umożliwia założenie profilu zawodowego. Pracodawcom oferuje dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów, usługę rekrutacyjną Jobile, jak i możliwość zamieszczenia ofert pracy. GoldenLine wspiera firmy w obszarze employer branding poprzez doradztwo i szkolenia, możliwość założenia Profilu Pracodawcy jak i realizację kampanii marketingu rekrutacyjnego.