Jacy pracownicy byli poszukiwani w lutym 2019 roku? Raport GoldenLine

W lutym 2019 za pośrednictwem Wyszukiwarki Kandydatów wiadomość od rekrutera otrzymały 25 703 osoby posiadające profil zawodowy w serwisie GoldenLine. Najczęściej poszukiwani byli specjaliści z obszarów: IT - rozwój oprogramowania, Inżynieria, Finanse/Ekonomia, Sprzedaż oraz Produkcja. Najwięcej wiadomości rekruterzy wysłali do osób mieszkających w województwie mazowieckim, dolnośląskim i śląskim, a także do tych w wieku 27-36 lat.

Kogo szukali rekruterzy za pomocą Wyszukiwarki Kandydatów?

Wyszukiwarka Kandydatów wspiera pracodawców w bezpośrednim dotarciu do kandydatów. W lutym 2019 roku wiadomość od rekrutera z zaproszeniem do procesu rekrutacji za pośrednictwem GoldenLine otrzymało 25 703 użytkowników posiadających profil zawodowy w serwisie. Jak wynika z analiz GoldenLine, wśród osób, które otrzymały wiadomość od rekrutera, 17% miało zaznaczoną na profilu specjalizację IT - rozwój oprogramowania. Na drugim miejscu znaleźli się kandydaci z zaznaczoną specjalizacją Inżynieria (13%), na trzecim zaś Finanse/Ekonomia (11%). Tuż za podium uplasowały się osoby ze specjalizacją Sprzedaż (10%) oraz Produkcja (9% osób, które otrzymały zaproszenie do procesu rekrutacji, miało zaznaczoną na profilu tę specjalizację).

Jaki jest wiek poszukiwanych pracowników?

W lutym 2019 roku rekruterzy wysłali najwięcej ofert pracy do kandydatów pomiędzy 27. a 36. rokiem życia - w tym wieku było 53% osób, które otrzymały zaproszenie do procesu rekrutacji. 24% osób, z którymi skontaktowali się rekruterzy, znalazło się w przedziale wiekowym 37 - 44 lata . Natomiast 8% osób, które otrzymały wiadomość rekrutacyjną za pośrednictwem serwisu GoldenLine, było w wieku 18 - 26 lat. 

Z jakich województw pochodzą najczęściej poszukiwani pracownicy?

W lutym najwięcej wiadomości od rekrutera otrzymały osoby mieszkające w województwie mazowieckim (27%), dolnośląskim (12%), śląskim (12%), wielkopolskim (11%) i małopolskim (9%). Przy tym największe zapotrzebowanie rekrutacyjne jest w dużych miastach - spośród osób, które otrzymały w ubiegłym miesiącu wiadomość od rekrutera, 18% mieszka w Warszawie, 6% w Krakowie, 6% we Wrocławiu, 6% w Poznaniu oraz 4% w Łodzi.

Znajomość języków obcych - kogo szukali rekruterzy?

Znajomość języków obcych również jest istotna dla rekruterów. Wśród 25 703 osób, które otrzymały na GoldenLine zaproszenie do procesu rekrutacji bezpośrednio od pracodawcy, 81% włada językiem angielskim na poziomie podstawowym, dobrym lub biegłym. Innym często występującym językiem jest język niemiecki (zna go 28% użytkowników, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera) oraz rosyjski (10% użytkowników). Język francuski zna 5% osób, które dostały zaproszenie do procesu rekrutacji, a język hiszpański 4%.

Jakich pracowników poszukiwali rekruterzy za pośrednictwem ogłoszeń o pracę?

W lutym 2019 roku pracodawcy zamieścili w serwisie GoldenLine 2 252 ogłoszenia. Większość z nich została skierowana do kandydatów zamieszkujących województwo mazowieckie (20%), dolnośląskie (11%), śląskie (10%), małopolskie (9%) oraz wielkopolskie (6%).

Jak wynika z analiz GoldenLine, największa liczba ofert była skierowana do osób pracujących w obszarze Produkcja i objęła 22% wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Sprzedaż (19%), Obsługa klienta/Call Center (17% wszystkich ofert), Inżynieria/Elektronika/Technologia (13% ofert) oraz Budownictwo/Geodezja (9%).

***

Cytowanie wyników badania tylko za podaniem źródła: Raport GoldenLine

GoldenLine to wiodący serwis rekrutacyjny, oferujący usługi z zakresu rekrutacji i employer branding. Co miesiąc serwis odwiedza około 3 mln użytkowników. GoldenLine kandydatom dostarcza oferty pracy, informacje o ocenach pracodawców oraz umożliwia założenie profilu zawodowego. Pracodawcom oferuje rozbudowane usługi rekrutacyjne, zarówno możliwość zamieszczenia ogłoszenia o pracę jak i dostęp do Wyszukiwarki Kandydatów. GoldenLine wspiera firmy w obszarze employer branding poprzez doradztwo i  szkolenia, możliwość założenia Profilu Pracodawcy jak i realizację kampanii marketingu rekrutacyjnego.